راه اندازی استارت آپ

فقط با چند مرحله، تبدیل ایده به استارتاپ را خواهیم داشت:

هر شخصی به تنهایی می تواند یک کارآفرین باشد. کافیست برروی ایده خود برای استارت آپ کار کنید. جزییات آن ایده ی استارتاپ را به تصویر بکشید. بر روی طرح و ایده خود بر روی زمینه استارتاپتان کار کنید و در کنار آن با افراد خبره در زمینه کاری استارت آپتان صحبت و مشورت کنید. مشاوره در رابطه با ایده های استارتاپیتان شما را به هدف نهایی در کسب و کارتان نزدیک می کند.
در مرحله بعد شرکت در کلاسهای کسب مهارت در ایده مطرحی خود و دوره هایی برای یادگیری مهارت در زمینه استارت آپ و ایده شما مهمترین بخش از شروع یک استارتاپ است.
اکثر افراد مطالعه فردی را به جای شرکت در در کلاسها برای ایده هایشان در حوزه استارتاپیشان ترجیح می دهند. باید به این نکته توجه داشت که مطالعه به صورت فردی و به تنهایی، در فاکتور هزینه های مالی در ابتدا برای کسی که در آغاز طراحی یک استارت آپ است بسیار مفید می باشد. اما شرکت در دوره های استارت آپی خود مزیت هایی دارد که نباید از این موضوع غافل شد.

مزیت های شرکت در دوره های استارت آپی:

علاوه بر یادگیری و کسب مهارت برای پیاده سازی طرح مورد نظر خود در استارتاپتان، زمینه بسط و گسترش اطلاعات و همچنین تبادل اطلاعات با دیگران به راحتی برای شما فراهم می گردد.
به راحتی با مشورت با افراد خبره در زمینه استارت آپتان نقاط قوت و ضعف ایده استارت آپ نشان داده می شود و در یک فضا و مکان مناسب می توانید از این نقاط ضعف و قوت به نحو احسنت در بهبود استارتاپ جدیدتان اقدام کنید.
شاید در یک حرکت نامحسوس خود و برند تان را به دیگران در یک محیطی که کاملا حرفه ای و متخصص در حوزه  استارت آپ طراحی شده شما است معرفی و تبلیغ کرده و با یک تیر دو نشان زده اید. فایده این امر اینست که در کمترین زمان ممکن خود را به دیگران معرفی کرده اید و جای خود را در دنیای تجارت محکمتر ساخته اید.
بنابراین چشم پوشی از دوره ها و حذف مطلق چنین مکان هایی برای ارائه و مشورت در زمینه ایده شما ممنوع !!!

اولین نکته در زمینه استارت آپ به دست گرفتن هزینه های زمان و مالی است. چرا که هر فردی با یک ایده و طرح جدید نمی تواند هزینه زیادی برای یک ایده به ثمر نرسیده خرج نماید (حتی اگر توانایی پرداخت آن را داشته باشد!)
فاکتور زمان هم مهمترین فاکتور در ارائه ایده و یک استارتاپ است چرا که با گذشت زمان ممکن است این ایده به ذهن کسی دیگر برسد و از حالت ایده خارج شود. پس عجله کنید!!!


مراحل تشکیل یک استارتاپ موفق :

ایده شما قرار است چه مشکلی را حل نماید؟
چه کسی در این زمینه تجربه کافی دارد یا قبل از شما چه کسانی در این حوزه با کارهای مشابه قدم گذاشته است؟
راه حل شما برای حل نمودن مشکل مطرح شده در ایده تان چطور و چگونه مشکل را حل می نماید؟
در مرحله بعدی  باید بتوانید مشتریان حوزه استارت آپی خودتان را به درستی در اینکه از چه رنج سنی و یا چه گروهی از افراد جامعه هستند را تعیین کنید. در این مرحله پارامترهای بیشتری مانند جنسیت، موقعیت و مکان زندگی مشتریان و غیره در صورت نیاز مورد بررسی قرار می گیرد.
از رقابت با شرکت های بزرگی چون آمازون، مایکروسافت اگر استارتاپ شما در حوزه مشابهی از فعالیت آنهاست در ابتدا جلوگیری نمایید.
انحصاری باشید . کنترل قیمت محصولات تولید شده از ایده خودتان را به دست بگیرید. شعبه دیگری برای فروش ایده و یا استارت آپتان را نداشته باشید. مانند google search , indian railways, facebook , telegram , whatsupو غیره
الگوی خود را از ایده استارت آپی بسازید.
ایده خود را بنویسید . هر کجا که شده فرقی نمیکند . دیوار، کاغذ. لیستی از مردمی که از ایده شما سود می برند را مشخص کنید.  طرح خود را پیاده سازی، آزمایش و به وجود آورید و در آخر به مقدار کم و قابل قبولی از طرح خود را در مقیاس کم ایجاد نمایید.
بازنگری و ارزیابی ایده تان با توجه به فیدبک اطرافیان از طرح پیشنهادی شما کلید و رمز موقیت شماست. ( تهیه پرسشنامه و دیگر ابزارها برای کشف و استخراج نتایج ارزیابی ایده هایتان در زمینه استارت آپ ضروری است).
در مرحله بعدی پیدا نمودن یک cofounder (مستراپ همکار دزمینه خلاقیتهای شما در حوزه  استارتاپ های ساخت اپلیکیشن موبایل ) شرط اساسی کار شماست. به این دلیل که با وجود cofounder  استارت آپ شما 10 برابر رشد بیشتری از انجام دادن ایده و پیاده سازی آن به تنهایی خواهد داشت. Co-founder به شما در  باز نمودن درهای بسته استارتاپ کمک می کند. اول از همه باید بدانید که چون طرح و ایده شما متعلق به خود شما است، پس شما سرمایه گذار اول در ایده هستید و کنار شما شخصی باید به عنوان همکار یا همان cofounder  وجود داشته باشد.
برای تشخیص واستخدام cofounder  به سه نکته موثر در مقاله  بهترین  cofounder  یا همکار در استارت آپ خود مراجعه نمایید.
در مرحله بعد استارت آپ تان پیدا نمودن یک سرمایه گذار علاوه بر cofounder  بسیار ضروری است.
( میتواند co founder  در صورت داشتن سرمایه  همان سرمایه گذار برای استارت آپ شما باشد.)
باید بتوانید سرمایه گذاری که برای ایده خود می یابید را به درستی توجیه کنید . در این مرحله نداشتن ترس، واضح بودن طرح پیشنهادی شما و به درستی توضیح دادن ایده استارت آپی شما موفقیت شما در موفقیت استارت آپیتان را تضمین می نماید. پس لازم است اگر از کار خود مطمئن هستید، دیگران را هم از استارت آپ خود مطمئن سازید.

اگربه دانستن مراحل دقیق تر از سرمایه گذار برای راه اندازی یک استارت آپ نیاز دارید به ادامه مطلب مراحل سرمایه گذاری در استارت آپها مراجعه کنید.

همین الان اپلیکیشن مستر اپ را روی موبایل خود نصب کنید!